‌قانون استفاده از بي سيم هاي اختصاصي
حقوقي
درباره وبلاگ


درود به دوستان گرامي بازديد كننده. مستدعي است با ارسال نظرات خود بنده را در جهت هرچه مفيد ساختن وبلاگ ياري نماييد. با سپاس فراوان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 67
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 537
بازدید کل : 25123
تعداد مطالب : 69
تعداد نظرات : 42
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
بهناز صبوري راد

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
سه شنبه 27 تير 1391برچسب:, :: 1:9 PM :: نويسنده : بهناز صبوري راد

 قانون استفاده ازبی‌سیم‌های اختصاصی و غیر حرفه‌ای (‌آماتوری(


‌مصوب 1345.11.25
‌ماده 1 - برای دایر کردن هر ایستگاه ارتباط رادیوییاختصاصی و یا غیر حرفه‌ایباید قبلاً از وزارت پست و تلگراف و تلفنپروانه دریافت شود.
‌تبصره - ایستگاه ارتباط رادیویی عبارت است از یک یاچند فرستنده و گیرنده و ادواتمربوطه که برای ارتباط رادیویی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
‌ماده 2 - کسانی می‌توانند به عملیات رادیویی غیرحرفه‌ای اشتغال ورزند که از
وزارت پست و تلگراف و تلفن گواهی‌نامهمخصوص اخذ نمایند.
‌تبصره - ارتباط رادیویی غیر حرفه‌ای نوعی ارتباطرادیویی است که به منظور
خودآموزی علمی و عملی و بررسیهای فنی بین افرادمجاز برقرار‌می‌گردد.
استفاده‌کننده از ارتباط رادیویی غیر حرفه‌ای کسیاست که به خاطر علاقه و ذوق شخصیبه منظورهای فوق بدون هیچ گونه نظرانتفاعی و یا‌سیاسی به برقراری این نوع ارتباطمبادرت می‌نماید.
‌ماده 3 - از دارندگان پروانه که بهره‌برداری می‌نمایند ماهانه مبلغی به عنوانحقاستفاده دریافت می‌شود که میزان آن به پیشنهاد وزارت پست و‌تلگراف وتلفن به تصویبهیأت وزیران خواهد رسید. سازمانهای دولتی استفاده‌کنندگاناز ارتباط رادیویی غیر حرفه‌ای از مقررات این ماده معاف‌هستند و درسایر موارد نیز معافیت از پرداخت حقاستفاده مذکور موکول به تصویب هیأتوزیران خواهد بود.
‌تبصره 1 - نماینده انحصاری کارخانه‌های خارجی سازندهدستگاههای فرستنده بی‌سیم ویا سازندگان داخلی می‌توانند برای نمایشدادن طرز کار‌دستگاهها به شرط رعایتمقررات منظور در آیین‌نامه با هرنوع دستگاه یک ارتباط آزمایشی که جنبهبهره‌برداری نداشته باشد برقرار واز پرداخت ماهانه‌مقرر در این ماده معاف باشند.
‌تبصره 2 - مقاطعه‌کاران و مؤسساتی که طرف قرارداد با سازمانهای دولتی باشند بایدپروانهتحصیل کنند و مانند سایر دارندگان پروانه حق استفاده‌مقرر را پرداختنمایند.
‌تبصره 3 - تاریخ شروع بهره‌برداری از ایستگاه پانزده روز پس از صدور اجازه ترخیصازگمرک و یا تحویل از کارخانه سازنده به خریدار (‌با اجازه‌وزارت پست وتلگراف وتلفن) محسوب خواهد شد به استثناء مواردی که دارندگان پروانهتاریخ دیگری را قبلاًبه وزارت پست و تلگراف و تلفن‌اطلاع داده باشند.
‌ماده 4 - در مورد ضروری وزارت پست و تلگراف و تلفن مجاز است با تصویب هیأت دولتتمامیا قسمتی از مزایای گواهی‌نامه و یا پروانه‌ایستگاه را در تمام کشور و یابعضیمناطق برای مدت معینی لغو نماید و در این مورد مراتب از طریق اعلان عمومیبهاطلاع دارندگان گواهی‌نامه و یا‌پروانه ایستگاه رسانده خواهد شد.
‌ماده 5 - در صورت تخلف از مقررات و قوانین مربوط و یا از مشخصات و شرایط وخصوصیاتمندرج در پروانه به تشخیص کمیسیون فنی سه‌نفری که در آیین‌نامه پیش‌بینیخواهدشد وزارت پست و تلگراف و تلفن می‌تواند بر حسب مورد از کار ایستگاهجلوگیریو پروانه مربوط را لغو کند و‌یا استفاده از گواهی‌نامه را موقوفسازد.
‌ماده 6 - وارد کردن دستگاههای فرستنده بی‌سیم به کشور و خارجکردن آنها از کشور وهمچنین ساختن یا واگذاری و هر نوع انتقال مالکیتدستگاه‌فرستنده بی‌سیم موکول بهاجازه وزارت پست و تلگراف و تلفن خواهدبود.
‌ماده 7 - وزارت پست و تلگراف و تلفن کلیه دستگاههای فرستندهبی‌سیم را که فاقدپروانه استفاده هستند و همچنین دستگاههایی را کهمدت‌اعتبار پروانه آنها منقضی ویا پروانه آنها به طور موقت لغو شده استبرای جلوگیری از کار آنها تا صدور یاتجدید پروانه ممهور به سرب خواهدنمود.
‌ماده 8 - در مواردی که مصالح امنیتی کشور ایجاب نماید وزارت پست وتلگراف و تلفن می‌تواند با تصویب‌نامه هیأت دولت دستور توقف کارهر‌ایستگاه فرستنده بی‌سیم را صادر نماید.
‌ماده 9 - به منظور مراقبتدر حسن اجرای مقررات این قانون و آیین‌نامه آن مأموریت مجاز وزارت پست وتلگراف و تلفن با اجازه دادستان‌می‌توانند هر موقع دستگاهها را در محلکار و یا هر محل دیگری با رعایت مقررات مربوط مورد بازرسی قرار دهند.
‌ماده 10 - اشخاص زیر به حبس تأدیبی از یک تا شش ماه یا به پرداخت غرامت از پنج هزارریال تا بیست هزار ریال محکوم می‌شوند.
1 -
هر کس بدون پروانه ایستگاهرادیویی تأسیس نماید.
2 -
هر کس بدون اجازه وزارت پست و تلگراف و تلفندستگاه فرستنده وارد کشور یا ازآن خارج نماید یا آن را در داخل کشوربسازد یا دستگاه‌فرستنده را مورد خرید و فروشقرار دهد.
3 -
هر کس یاایستگاه غیر مجاز عالماً عامداً ارتباط رادیویی برقرار نماید.
4 -
هرکس پس از لغو پروانه و گواهی‌نامه و اخطار رسمی وزارت پست و تلگراف و تلفنبهعملیات خود ادامه دهد.
5 -
هر کس از دستور صادر وزارت پست و تلگراف وتلفن موضوع ماده 8 این قانون تخلف نماید.
‌تبصره - در موارد مندرج دراین ماده در صورت تکرار جرم دستگاه فرستنده نیز به نفع دولت ضبط خواهدشد.
‌ماده 11 - اشخاص زیر به پرداخت غرامت از دو هزار ریال تا بیست هزارریال محکوم می‌شوند:
1 -
هر کس ایستگاه دیگری را بدون موافقت وزارتپست و تلگراف و تلفن مورد استفاده قرار دهد.
2 -
هر کس در ایستگاهبدون پروانه عالماً و عامداً مخابره رادیویی انجام دهد.
3 -
هر کس ازطول موجهای غیر مجاز یا ثبت نشده در دفاتر وزارت پست و تلگراف و تلفن استفادهنماید.
4 -
هر کس بدون گواهی‌نامه به عملیات رادیویی غیر حرفه‌ایاشتغال ورزد یا با علم و اطلاع با افراد بدون گواهی‌نامه ارتباط رادیوییبگیرد و یا به‌اشخاص بدون گواهی‌نامه اجازه کار در ایستگاه بدهد.
5 -
هر کس از مقررات و قوانین رادیویی و یا مشخصات و شرایط و خصوصیات مندرج درپروانهایستگاه تخلف کند.
6 -
هر کس عمداً دفتر گزارش کار ایستگاه را بر خلافترتیب مقرر وزارت پست و تلگراف و تلفن تنظیم کند و یا تمام یا قسمتی ازعملیات خود را‌در دفتر ثبت ننماید.
7 -
هر کس پیام رادیویی مربوط بهاشخاص دیگر را دریافت نموده آن را مورد استفاده قرار دهد.
8 -
هر کسبا علامت شناسایی مربوط به دیگران خود و یا با ایستگاه خود را معرفی نماید.
9 -
هر کس پس از انقضاء مدت اعتبار پروانه یا گواهی‌نامه بدون کسب اجازهمجدد به کار خود ادامه دهد.
‌ماده 12 - در صورتی که اعمال مذکور دراین قانون مشمول مجازاتهای شدیدتری در سایرقوانین باشد مجازات شدیدتراجراء خواهد شد.
‌ماده 13 - آیین‌نامه اجرایی مواد این قانون از طرفوزارت پست و تلگراف و تلفن تنظیم و پس از تصویب هیأت وزیران قابل اجرااست.
‌ماده 14 - دولت مأمور اجرای این قانون است.
‌قانون بالا مشتملبر چهارده ماده و شش تبصره پس از تصویب مجلس سنا در تاریخ روز چهارشنبهپنجم بهمن ماه 1345 در جلسه روز سه‌شنبه بیست‌و پنجم بهمن ماه یک هزار وسیصدو چهل و پنج شمسی مورد تصویب مجلس شورای ملي رسيد.......

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: